Veelgestelde vragen (FAQ)
Goed dat je onze FAQ-pagina hebt gevonden! Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over bestellingen, retouren, producten en meer. We hebben alles overzichtelijk voor je op een rij gezet, zodat je snel de informatie kunt vinden die je nodig hebt.
Heb je een vraag over het personaliseren van een product of heb je een andere vraag die er niet tussen staat? Neem dan gerust contact met ons op via WhatsApp of e-mail. We helpen je graag verder!
Contactgegevens Ateljé Meraki:
WhatsApp: 06 10935730
E-mailadres: klantenservice@ateljemeraki.nl
Telefoonnummer: 06 10935730
Instagram: @ateljemeraki
Pinterest: @ateljemeraki
TikTok: @merakiatelje
KVK: 95696350
g
De meest voorkomende vragen:
Hoe plaats ik een bestelling bij Ateljé Meraki?
Het bestellen bij Ateljé Meraki is heel eenvoudig! Volg onderstaande stappen om je bestelling soepel te laten verlopen:
Stap 1: Ga naar het product dat je wilt bestellen.
Stap 2: Klik op "Plaats in winkelwagen".
Stap 3: Wil je verder winkelen? Klik op "Verder winkelen". Klaar om af te rekenen? Klik op "Naar winkelwagen".
Stap 4: Doorloop het afrekenproces en vul je gegevens zorgvuldig in.
Stap 5: Kies je gewenste betaalmethode en voltooi de betaling.
Stap 6: Na een succesvolle betaling ontvang je een bevestiging per e-mail.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Bij Ateljé Meraki streven we ernaar om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Onze standaard levertijd bedraagt 1-5 werkdagen, afhankelijk van de drukte bij de pakketdiensten.
Snelle verwerking: In de meeste gevallen wordt je bestelling dezelfde of de volgende werkdag verwerkt en aangeboden bij de koeriersdienst.
Levertijd op basis van voorraad: Jouw bestelling wordt verzonden zodra alle artikelen op voorraad zijn. De langste levertijd binnen je bestelling geldt voor de gehele verzending..
Hoewel we ons uiterste best doen om je bestelling op tijd te leveren, kunnen we dit niet altijd garanderen door externe factoren. Mocht er een vertraging optreden, dan vragen we om je begrip en doen we er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen.
Status van mijn bestelling
Zodra je een Track & Trace code hebt ontvangen, betekent dit dat je bestelling ons magazijn heeft verlaten en is overgedragen aan de vervoerder. Vanaf dat moment is de bezorging in handen van de bezorgdienst. In de meeste gevallen wordt je pakket de volgende (werk)dag bezorgd, maar dit kan soms iets langer duren.
Track & Trace-updates: Voor de meest actuele status van je bestelling raden we aan om de Track & Trace-informatie goed in de gaten te houden.
Zie je de melding: "Zending is aangemeld, maar nog niet ontvangen door de vervoerder?"
Geen zorgen! In de meeste gevallen betekent dit dat je pakket al onderweg is. Vaak vindt de eerste scan plaats bij het sorteercentrum van de vervoerder, waarna er meer informatie beschikbaar komt over de definitieve bezorgdatum.
Vertraging door extreme omstandigheden: Bij uitzonderlijke situaties, zoals extreme weersomstandigheden of drukte bij de bezorgdiensten, kan het voorkomen dat een rit wordt geannuleerd. Dit kan in sommige gevallen leiden tot een vertraging. We vragen hiervoor je begrip en doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen.
Heb je vragen over de bezorging van je bestelling? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!
Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
Al onze producten zijn geprijsd inclusief BTW, tenzij duidelijk anders aangegeven wordt. Op jouw bon of factuur kun je bedragen exclusief BTW tegenkomen, onderaan zie je dan alsnog het totale bedrag inclusief BTW. Zo heb je een goed overzicht over wat je precies betaald!
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wat jammer om te horen dat je jouw bestelling wilt retourneren! Bij Ateljé Meraki willen we natuurlijk dat je blij bent met je bestelling. Als je niet helemaal tevreden bent, kun je je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.
Retourkosten: De kosten voor het retourneren zijn €5, en dit bedrag wordt achteraf verrekend met het terug te betalen bedrag.
Hoe kun je retourneren? Stuur een e-mail naar retour@ateljemeraki.nl met de volgende gegevens:
- Naam
- Ordernummer
- E-mailadres
- De producten uit je bestelling die je wilt retourneren
Helaas kunnen we je retour niet verwerken als deze niet vooraf is aangemeld, of als het geretourneerde pakket geen door ons verstrekt retourformulier met RMA-nummer bevat.
We vragen je vriendelijk om altijd de retourprocedure te volgen, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wil je je bestelling annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via retour@ateljemeraki.nl. Als je bestelling nog niet is verwerkt, kunnen we deze mogelijk nog tegenhouden.
Omdat wij bestellingen zo snel mogelijk verzenden, kan het gebeuren dat je bestelling al is verwerkt. In dat geval kun je de bestelling na ontvangst retourneren. Meer informatie over retourneren en de bijbehorende voorwaarden vind je hier.
Welke betaalmethoden bieden jullie aan?
Bij Ateljé Meraki kun je veilig en eenvoudig betalen via verschillende betaalmethoden. Wij accepteren:
Creditcard: Bij Ateljé Meraki kun je eenvoudig en veilig betalen met je creditcard. Wij accepteren MasterCard en Visa. Zodra je bestelling is voltooid, wordt het bedrag tijdelijk op je creditcard gereserveerd. Pas na enkele dagen wordt het definitief afgeschreven.
iDEAL: Betaal snel en gemakkelijk via iDEAL als je gebruik maakt van internetbankieren. Kies tijdens het afrekenen voor iDEAL en selecteer je bank. De betaling wordt direct verwerkt en het bedrag wordt meteen van je rekening afgeschreven.
Brengen jullie bezorgkosten in rekening?
Nee, binnen NL nemen wij de bezorgkosten voor onze rekening. Jouw bestelling binnen NL wordt altijd gratis bezorgd! Verzending in België is niet gratis en bedraagt €6,99 per bestelling.
Mijn bestelling is onjuist, beschadigd of niet compleet bezorgd. Wat moet ik doen?
Wanneer je bij ontvangst van je bestelling een product ontvangt dat onjuist, incompleet, defect of beschadigd is, kun je het binnen 14 dagen na ontvangst omruilen.
Meld het probleem door een e-mail te sturen naar klacht@ateljemeraki.nl en vermeld daarin:
- Naam
- Adresgegevens
- E-mailadres
- Ordernummer
- Telefoonnummer
- Artikelnaam/nummer
Geef aan wat er mis is met het product en voeg, indien mogelijk, foto's van het defect toe. We nemen zo snel mogelijk contact met je op met instructies voor de verdere afhandeling.
Heb je vragen? We staan klaar om je te helpen!
Ik ben de bezorger misgelopen, wat nu?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet thuis bent wanneer de bezorger je pakketje komt afleveren. Bij Ateljé Meraki verzenden wij vaak brievenbuspakketjes, zodat je bestelling eenvoudig door de brievenbus past. Mocht je bij een groter pakket niet thuis zijn geweest tijdens de eerste bezorgpoging, dan zijn er twee opties:
Optie 1: Bekijk de informatie in de Track & Trace code, hier kun je altijd de actuele status van je pakket vinden en eventuele instructies. Vaak biedt de bezorgdienst een tweede poging aan en hoef je dus niets te doen. Wacht de tweede bezorgpoging af en houd de Track & Trace code in de gaten.
Optie 2: De bezorger heeft een gemist briefje in de brievenbus achtergelaten, een melding in de app van de bezorgdienst genoteerd of een bericht per e-mail aan jou verstuurd. Volg de instructies van de bezorgdienst en alles komt goed.